Unknown Artist, France - Romeo And Juliet, c.1840

Serkan Hızlı

4 Ağustos 2018

 

Romeo ve Juliet özellikle 17. Ve 18 yüzyılda ressamların sık işlediği bir konu. Ressamların seçtiği sahneler ise özellikle balkon buluşmaları ve Romeo’nun Juliet’i öldü sanarak zehir içtiği sahne ya da uyandığında Romeo’nun öldüğünü görerek hançerini göğsüne saplayan Juliet’in Romeo’nun cansız bedeni yanına uzandığı sahnedir. Yani en mutlu ve en hüzünlü sahneler seçilmiştir.

Ağırlıklı olarak 17. ve 18. Yüzyılda ressamların odak noktası olsa da günümüzde ve yakın geçmişte de dünyanın en ünlü aşıkları tema olarak kullanılıyor.

 

Son dönem resimlerinden başlamak gerekirse Bulgar ressam Svetlin Vassilev’in resmi:

ve John Duncan’ın balkon sahnesi:

 

Örneğin Dante Gabriel Rosetti’nin öğretmeni olan İngiliz ressam Ford Madox Brown’ın 1868-71 yılları arası yaptığı düşünülen Romeo ve Juliet resmi 3. Perde 5. Sahneyi ele alır. Capulet’lerin bahçesi, Romeo ve Juliet pencerede. Gün ağarmış, Romeo ayrılmak zorunda, zaten hemen sonrasında Dadı odaya girecektir.

 

Bir başka resim; 19. Yüzyılda romantizm döneminin en önemli sanatçılarından biri olan İtalyan ressam Francesco Hayez neredeyse Rosetti’nin ele aldığı sahneyi işlemiştir. Romeo ve Juliet’in Son Öpücüğü adlı resimde ‘dadı’ silueti sağ köşede görülür (1823).

 

Aynı sahneyi Alman ressam William Trubner de işler; 1879 tarihli Romeo ve Juliet resmi:

 

Balkon sahnesinde İsveçli ressam Julius Kronberg’ün 1886 tarihli resmi çok ünlü resimlerden biridir; Romeo Ve Juliet Balkonda.

 

Fransız ressam Henri-Pierre Picou’nun resmi benzer özellikler taşır.

 

İngiliz ressam John Henry Frederick Bacon’un resmi Ford Madox Brown’ın resmi ile aynı temadır.

 

Farklı bir çalışma Art Deco akımından Jennie Harbour’un Romeo ve Juliet resmi (1927).

Alman ressam Victor Müller’in resmi, yine benzer sahne:

 

Ve iki aşığın hüzünlü sonunu ele alan resimlere bakacak olursak;

İsviçreli ressam Johann Heinerich Füssli’nin resmi, Juliet’in öldüğünü düşünen Romeo:

Ophelia resmi ile ünlü İngiliz ressam John Everett Millais resmi:

Işık ve gölge ustası Joseph Wright of Derby Romeo ve Juliet resmi; Juliet, Romeo’yu cansız olarak bulur.

 

Alman litografi sanatçısı Ferdinand Von Piloty aynı sahneyi işler.

 

 

Serkan Hızlı – Özyaşam Öyküsü

1972 doğumlu. Üniversitede Sosyoloji ve Uluslararası Ticaret eğitimi aldı ancak Dış Ticaret sektöründe çalıştı. Şu anda da bir şirketin dış ticaret direktörlüğünü yapmakta. İşi gereği çok seyahat etmesi resimlere olan ilgisinin gelişmesine sebep oldu. Resimlere olan ilgisi ve atölye çalışmaları bir hobi olarak başlamış olsa da zaman içinde hem özel organizasyonlar hem sergiler ile gelişti. Resimlerin teknik detaylarının yanında resimlerin hikayeleri de ilgisini çekti ve resimlerin hikayelerini de anlattığı bir blog oluşturdu.